אחסון אתרים בלינוקס: דברים שכדאי לדעת

אחסון-אתרים-בלינוקס

לינוקס מציגה יתרונות רבים באחסון וגם ברמת אבטחה. היא נותנת אפשרות לפתוח תיבת דואר פנימית, וכן אפשרות לעקוב אחר נתוני הגלישה הסטטיסטיים של אתר האינטרנט. השרתים של לינוקס הם נקיים מווירוסים וקשה מאוד לחדור למערכת ההפעלה שלהם.

שרתי לינוקס הם מאוד גמישים ומתאימים לכל משתמש, וכמובן גם לבונה האתר ולמתכנת. אחסון אתרים בלינוקס מאפשר תמיכה בכמעט כל שפות הפיתוח הנמצאים כיום בשימוש בוני האתרים. לאחסון בלינוקס יש יתרונות נוספים כגון אפשרות לבנות עליו מסדי נתונים ועוד.

בפונקציונאליות ויציבות מי לוקח?

נתונים סטטיסטיים שהתפרסמו לאחרונה מצביעים על כך שקיימים כיום בעולם יותר ממיליארד דומיינים וכמעט 50% מהם יושבים על שרתי לינוקס. על כל שרת פיזי של לינוקס אפשר לאחסן הרבה אתרי לינוקס והביצועים של אתרים אלה יהיו הרבה יותר טובים מאשר אחסון בשרתים אחרים.

שירותי לינוקס נחשבים גם ליותר יציבים למרות שגם מיקרוסופט משקיעה הון רב כדי להעניק יציבות לשרת הווינדוס שלהם, אמנם די בהצלחה, אבל עדיין הם רחוקים מהיציבות שלינוקס מוכיחה.

מבחינת פונקציונאליות זה תלוי, אם אתם בונים אתר סטאטי אין הבדל גדול בין לינוקס לווינדוס. אך אם האתר יהיה דינאמי ומשתנה עדיף לבחור בשרת שמתאים יותר לשפת התוכנה שבה תשתמשו, ולצורך כך עליכם להיעזר בדעתו המקצועית של בונה אתרים או מישהו שמבין בתחום ואף למד לינוקס.

אבטחה, נוחות וניהול המערכת

אם תשאלו לגבי פריצות לאתרים ואבטחה בכלל. לכאורה אין קשר בין השרתים לרמת האבטחה. רמת האבטחה ומידת המוגנות של האתר מפריצות תלויה יותר בבונה האתר או המפעיל יותר מאשר בסוג השרת.

למרות זאת מן הראוי לציין כי מבחינת אבטחה יש לווינדוס מעט יתרון על פני שרתי לינוקס. גם בעניין הנוחות אין הבדל גדול בין לינוקס למערכת ההפעלה ווינדוס של מיקרוסופט, בשניהם קיים לוח בקרה נוח וידידותי שדרכו ניתן לשלוט מתוך הדפדפן בכל פרטי אתר האחסון. מבחינת ניהול המערכת, ווינדוס נחשבת לקלה יותר לתפעול ולניהול.

שטח אחסון מול ספק אחסון

לסיכום, שרתי לינוקס מציגים יותר יתרונות. גם ביצועים טובים יותר וגם יותר יציבות. אחסון בלינוקס הוא אחסון מקצועי עם זמינות גבוהה ומינימום תקלות. שרתי לינוקס הם גמישים וניתן להטמיע בהם מאפיינים ייחודיים לפי הצורך. לבטיחות מרבית אפשר להלביש על מערכת לינוקס מערכות הגנה מתקדמות כמו חומת אש, וכן תוכנות סינון דואר, הגנות מפני מזיקים והתקפות חיצוניות.

עד כה דיברנו על האפשרויות לאחסון אתרים, סקרנו בעיקר את מערכות האחסון של לינוקס וווינדוס. לא נגענו כלל בעניין של ספקיות האחסון שגם למקצועיות והניסיון שלהם יש השפעה רבה על איכות האחסון, היציבות, האבטחה וכו'. כמובן שככל שמדובר בספקית מקצועית יותר היא תוכל להציע חבילה משתלמת יותר ומתאימה לכם יותר.

צרו איתנו קשר