כיצד הפך מתכנת php לאחד המקצועות המבוקשים בשוק?

כיצד הפך מתכנת php לאחד המקצועות המבוקשים בשוק?
כמו כן, אנו רואים דרישה הולכת וגדלה במקצועות הייטק כמו: Data Scientist, מפתח Full stack ועוד. בתחום פיתוח שפות תכנות המקצועות המבוקשים הם: מפתח Java – אחד מהמקומות הראשונים, אחריו ברשימה – פיתוח שפות Go ו-Python. למה דווקא php? אחד המקצועות שצברו תאוצה בשנה האחרונה, אולי אפילו יותר מהמקצועות המנויים לעיל הוא מתכנת php. מה הסיבה שמתכנת php הפך לאחד מהמקצועות המבוקשים ביותר בזמן האחרון? התשובה לכך טמונה בביקוש ההולך ועולה להקמת ובניית אתרי אינטרנט, ובעיקר אתרים הבנויים על פלטפורמת בניית האתרים וורדפרס. php הוא שפת התכנות שעליו בנוי מערכת וורדפרס. מתכנת php הוא אמנם מבין המובילים במגמה זו של מקצועות הקשורים ישירות לבניית אתרים, אך ישנם עוד, ביניהם מתכנתי שפת HTML, מתכנתי שפת C ועוד. אופי העבודה של מתכנת php או כל מתכנת אחר של שפת תוכנה הקשורה להקמת אתר הוא פיתוח אתרים ואפליקציות, אתרים ותוכנות על בסיס שפת התכנות הדינאמית php וכן הלאה. מעט היכרות עם php המערכת פותחה לפני כ-20 שנה על ידי מתכנת בשם רזמוס לרדורף ושודרגה מאוחר יותר על ידי שני מתכנתים ישראליים מהטכניון שהקימו את חברת זנד טכנולוגיות. Php היא שפת תוכנה העובדת על צד שרת. מתכנת php עוסק בבניית ותחזוקת אתרי אינטרנט, חנויות אינטרנט, רשתות חברתיות ומערכות ניהול. כאמור, מערכת הניהול וורדפרס כתובה בשפת התוכנה php. וורדפרס היא אמנם המפורסמת ביותר, אך ישנם מערכות ניהול נוספות הכתובות בשפה זו. אחת מהם היא Presta Shop (פרסטה שופ), מערכת ניהול נוספת היא Magento (מג'נטו) – שתיהם מערכות ניהול של חנויות אינטרנט המאפשרות העלאת הזמנות באתר וכן שמות מוצרים ותמונות, וכן גביית אשראי מקומי ובינלאומי. מעניין לציין כי גם אתר פייסבוק המפורסם כתוב בשפת php. באיזה מקצועות לומדים את שפת התכנות php כחלק מתכנית הלימודים הלומדים קורס לבניית אתרים לומדים את שפת התכנות php כחלק חיוני בתוכנית הלימודים, כמו כן לומדים את שפות התכנות HTML ו-Javascript. גם מי שרוצה ללמוד לעסוק במערכת Back end כלומר במערכת האחורית עליו ללמוד את php. בנוסף הוא ילמד גם את שפת Python. עבודה עם php היא מאוד ידידותית ונותנת סיפוק רב למשתמש, מחד היא נותנת ביטוי למקוריות ויצירתיות, ומאידך יש לה יתרונות של מודל בנוי מראש. מדובר בשפת תכנות אמינה, זורמת שעונה על הציפיות וגורמת למשתמשים להתאהב במערכת. אם אתם רוצים להשתלב באחד המקצועות המבוקשים ביותר בשוק רוצו ללמוד php! 7 סיבות למה כדאי לבנות אתר דינאמי ב-php בעבר בנו אתר אינטרנט רק בשפת התוכנה HTML, ובכדי לבנות אתר היה ניתן להסתפק בהכרת שפה זו בלבד, לאחר מכן התקדם קצת המקצוע ועבר לשפת c ועוד, כיום ישנם כמה אפשרויות לבניית אתר אינטרנט כשהאפשרות הנוחה ביותר היא שימוש בשפת התוכנה php. כשבאים לבחור את שפת התוכנה שתשמש לבניית האתר יש לקחת בחשבון את עלויות ההקמה והאחזקה של האתר הכתוב בשפת תכנות זו או אחרת וכן את מהירות הגלישה שהיא תיתן למשתמש הקצה. דבר שני שצריך לתת עליו את הדעת הוא רמת אבטחת המידע של האתר, בנוסף יש לקחת בחשבון אפשרות של שדרוג עתידי לאתר. מהי אכן הסיבה שבניית אתר ב-php היא  הטובה ביותר?
  1. php היא שפה מאוד ידידותית לעסקים ובכלל לבניית אתר לכל מטרה.
  2. גם מתכנת php מתחיל יכול לעבוד בקלות עם תחביר php. הוא יכול לעשות את העבודה העיקרית, כלומר לבנות קודם את האתר ולאחר מכן להתייחס לפרטים הקטנים.
  3. php מתקשר מצוין עם בסיסי נתונים – ב-php קל מאוד לבנות סקריפטים המתקשרים עם דפי האתר ועם בסיסי נתונים, הסיבה העיקרית לכך היא ש-php מכיל פונקציות מוכללות המתאימות לעבודה עם רוב בסיסי הנתונים.
  4. שפות התכנות האחרות צורכות הרבה מדי משאבים, מה שיגרום אחר כך לאתר להיטען זמן רב מדי.
  5. איכות האבטחה של php היא ברמה גבוהה מאוד ביחס לאבטחת המידע של שפות התכנות האחרות.
  6. ב-php ישנה מערכת מובנית לניהול של שגיאות ולהקלת העומס על האתר.
  7. באמצעות php אפשר לבנות את האתר על קוד פתוח. זהו אולי אחד היתרונות המרכזיים של php. קוד פתוח מנגיש את האתר בפני מתכנתים אחרים שלא בנו את האתר, ומעבר לכך זה מוזיל משמעותית את העלות של בניית אתר.
יתרונות נוספים של php מעבר ליתרונות המנויות לעיל, ל-php יש יתרונות נוספים, שכאשר הם מצטרפים אחד לאחד הם מהווים יתרון גדול נוסף לשפת תכנות זו. ל-php יש מסנן מובנה לבדיקת תקינות של כתובת מייל. כמו כן ב-PHP ניתן לעשות פענוח דו כיווני והצפנה, ב-php ניתן לבנות אתר ליותר משפה אחת. בקיצור php היא שפת תכנות מאוד מתפתחת היא מתעדכנת כמעט כל חודש עם שיפורים וחידושים נוספים  בתחום, כמו ייבוא של פונקציות, ביטויים סקלריים קבועים וכן פריקה של ארגומנטים. ב-php יש פונקציה מובנית המאפשרת להפוך אובייקט למחרוזת, וכך אפשרי לשלוח את האוביקט דרך הרשת או לשמור בבסיס הנתונים. גם בכל הקשור לאתר שחלק אינטגרלי בו הוא שימוש בתאריכים, כגון חישוב כמה זמן יעבור עד לתאריך יעד מסוים שפת php היא מהמצוינות לכך. היא גם נוחה לגרפיקה, להוספת תמונות, טקסט וכדו'. בקיצור php היא שפת תכנות מאוד מהירה, יעילה, איכותית וזולה. קורס php – חמש טיפים שכדאי להכיר לפני שבוחרים היכן ללמוד ללמוד דבר חדש זה אף פעם לא קל, בעיקר בתחום התוכנה ובעיקר למי שבא בלי רקע בתחום. עד כדי כך שיש הרבה שמתייאשים בהתחלה, בעיקר בלימודי הנדסת תוכנה, שם יש נושרים רבים בשנים הראשונות. המטרה שלנו כאן היא לא לייאש אתכם, אלא הפוך, לגרום לכם להגיע יותר מוכנים. ודווקא בגלל הקושי השורדים מגיעים להישגי קריירה מרשימים. מקדימים תרופה למכה ובכדי להקדים תרופה למכה הבאנו לכם 5 טיפים שכדאי לכם לדעת לפני שתחליטו היכן ללמוד ואם בכלל ללמוד php.
  • לפני שתרצו ללמוד php נסו לקבל כמה שיותר רקע והכרה של שפות תוכנה שונות ומגוונות. לאחר שתקבלו הכרה בסיסית נסו להתעמק בלוגיקה ולפתור בעיות שונות באמצעות מעט הידע שברשותכם. לגוגל יש קורס חינם ללימוד חומר בסיסי של תכנות. על זה נאמר: חפשו בגוגל…
  • התחברו לפורומים של מתכנתים מתקדמים. תרוויחו מכך כמה דברים. א. עזרה בפתרון בעיות ובהתאמנות במודלים שונים של דרכי פתרון שונים לבעיות שונות בעיקר בשפת php. ב. כשתהיו בשלים יותר, תוכלו לברר על מקומות לימוד מומלצים לשפת php. ג. קבוצה זו תשמש כנטוורקינג למציאת עבודה לאחר שתסיימו את הלימודים.
  • נסו להיכנס לאתרים שמאפשרים כתיבת קוד שפת php אינטראקטיבית. מה זה אומר? לאחר שיהיה לכם מעט רקע בכתיבת קוד בשפת php, תוכלו להכניס לאתר קוד שאמור לעשות פעולה מסוימת (נניח, בנייה של משחק מחשב), בסמוך לקוד ייפתח חלון קטן שידמה את מסך המחשב ויראה לכם את התוצרת של הקוד שבניתם, כך תקבלו הרבה הבנה ואינטואיציה ותגיעו הרבה יותר בשלים ללימוד השפה.
  • מעט פרטים טכניים שכדאי לדעת לפני שמתחילים ללמוד php: יש קורסים לשפת php המיועדים לסטודנטים של הנדסת תוכנה או למתכנתים מתקדמים, אך ישנם קורסים המיועדים לבעלי אנשים ללא רקע מיוחד. משכי הקורסים גם הם משתנים בין כמה שבועות לכמה חודשים. מספר השעות האקדמיות נע בין 150 שעות אקדמיות ללימוד הבסיסי יותר ל-550 שעות אקדמיות לקורס מורחב. הלימודים מתקיימים בכיתות מחשבים, בחלק ממוסדות הלימוד נדרש פרויקט גמר.
  • הכירו את תנאי הקבלה: מבחן מיון של המכללה, שליטה באנגלית, הכרה בסיסית של האינטרנט ויישומי המחשב. אלה הן הדרישות של רוב מוסדות הלימוד, ייתכנו שינויים במקומות ובפרטים ספציפיים.
וכמובן יש את הדברים הטריוויאליים שאנו צריכים לעשות תמיד, לפני כל כניסה ללימודים כלשהם: להשוות מחירים ולברר לגבי מלגות ומסלולים קיימים, מי יודע, אולי תוך כדי בירורים יתברר לכם שאתם נמשכים יותר לשפת תכנות אחרת, או נושא אחר שקשור להייטק ודיגיטל. היכן ניתן לעבוד לאחר קבלת תעודה על סיום הלימודים בהצלחה? חברות העוסקות בפיתוח תוכנה לאינטרנט משוועות למתכנתי php. כמו כן חברות העוסקות בפיתוח של אפליקציות ותוכנות לאינטרנט צריכות אנשי php. תנו לנו רק לאחל לכם למידה נעימה ומועילה!

צרו איתנו קשר