הקמת חנות וירטואלית בוורדפרס

הכירו את ווקומרס, ווקומרס הוא התוסף הכי פופולארי להקמת חנות אתר על בסיס וורדפרס. ווקומרס הוא חינמי ובאמצעותו אפשר למכור מוצרים דיגיטליים וכן מוצרים פיזיים. אז איך מקימים אתר מכירות בוורדפרס?

צעד 1:

נכנסים לתוך לוח הבקרה של וורדפרס, מכאן ל'תוספים' ומ'תוספים' ל'תוסף חדש'. בתוסף חדש חפשו את WooCommerce התקינו את תוסף הווקומרס המופיע ראשון ברשימת החיפוש, לאחר הורדת התוסף יופיע בפניכם אשף ההגדרות של ווקומרס.

צעד 2:

הגדרה של סוג המוצרים. תוכלו בינתיים להשאיר את זה לפי ברירת המחדל של ווקומרס.

צעד 3:

גשו ללשונית 'מוצרים' שנוספה ללוח הבקרה לאחר הורדת התוסף. מלשונית מוצרים היכנסו ל'הוסף חדש' והוסיפו את המוצר או המוצרים שלכם.

צעד 4:

גשו לתחתית העמוד והוסיפו את תיאור המוצר ונתונים נוספים על המוצר, אם המוצר הוא דיגיטלי יש לכם כרגע אופציה להעלות את הקובץ לאתר, בהמשך ניתן להגדיר עד איזה תאריך יהיה אפשרי להוריד את הקובץ. 

צעד 5:

הגדרת אפשרות תשלום. יש שני אופציות: 1. אפשרות של תשלום רגיל, מזומן, צ'קים או כרטיס אשראי לא דרך האינטרנט (אלא בעת אספקת המשלוח וכדומה) לשם כך סמנו באפשרויות תשלום: 'תשלומים לא מקוונים'. אופציה נוספת היא תשלום דרך Paypal, אם ברצונכם להשתמש באפשרות זו השאירו את הסימון כפי שהוא מופיע באשף, אם אין ברצונכם להשתמש באופציה זו הסירו את הסימון מהאתר.

צעד 6:

סמנו והגדירו את אפשרויות המשלוחים. אם אתם מוכרים מוצר דיגיטלי הסירו את סימון המשלוחים.

צעד 7:

התקינו את התוסף Jetpack שיגלה בפניכם עולם חדש של פונקציות לחנות וורדפרס. אם אתם עדיין לא מספיק מיומנים עדיף שתשאירו את הצעד הזה להמשך.

צעד 8:

הפעלה ויאללה… תתחילו למכור…     

אחרי ההקמה. איך מגדירים מבצע ועוד

לאחר שהפעלתם את החנות אפשר להגדיר מבצעים באתר למוצרים שונים, את המבצעים מגדירים בלשונית 'כללי' שמופיעה בתוך לשונית 'נתוני מוצר'. מתחת ללשונית 'כללי' מופיעה גם הלשונית 'מלאי' זוהי הלשונית שתשמש אתכם לניהול המלאי, להגדרת מספר קטלוגי, כמות קיימת וכן מידע לגולשי האתר בדבר זמינות המוצר במלאי (אם המוצר אזל או לא). מתחת ללשונית 'מלאי' יש לשונית 'משלוח' לפני שתטפלו בלשונית זו עליכם להגדיר קודם סוג משלוח (אם בכלל נדרש משלוח) ההגדרה של המשלוח היא לפי אזורי משלוח, אפשרויות משלוחים וסוגי משלוחים, לאחר מכן תצטרכו להגדיר בלשונית זו, את מידות המוצר ומשקלו.

קידום מוצרים והגדרת תכונות

בלשונית 'מוצרים מקושרים' תוכלו להגדיר מוצרים מסוימים שיופיע על הפיד המציעים לגולשי האתר מוצרים דומים למוצר שהם מחפשים או מוצרים שתרצו לקדם. לאחר מכן תוכלו לתת לגולשים מידע אודות תכונות מיחדות של המוצר כגון – שביר, עמיד לאורך זמן וכדומה.